Георги Петров от Уникалните гласове: Изкуство на световно ниво се прави с много пари, в България има само желание

13.02.2014 г. 09:45:00 ч.
/ ИА Добруджа
 Георги Петров от Уникалните гласове: Изкуство на световно ниво се прави с много пари, в България има само желание
Те са млади, ентусиазирани, талантливи - Веселин Вачев, Борис Луков и Георги Петров, но са по-известни като The Unique Voices (Уникалните гласове). Опитват се да правят нещо ново - да покажат, че класическата музика може да върне хората в концертните зали в България. Репертоарът им включва класическите арии, италиански канцонети, руска класика, руско-цигански романси и български песни. Някой ги наричат "тримата тенори", други изразиха възхищението си като ги окичиха с гръмкото "поредната българска мистерия", трети просто се наслаждават на красотата на техните изпълнения.
Добричката публика също е имала възможност да им се наслади. Най-честият гост на нашия град от триото е Георги Петров.
Откога се занимаваш с класическа музика?
Започнал съм от малък да свиря на пиано. Постепенно ме хвана мързелът, но пък пеех в Хора на момчетата и с него ходихме на много турнета – във Франция, Италия, Швейцария, Русия и много други места. Тогава се записах във Ветеринарния техникум. Скачах с парашут и летях с безмоторен самолет. Когато гласът ми мутира към 11-ти, 12-ти клас, започнах да ходя на уроци и тогава се запалих по класическата музика.
И все пак си бил приет в НАТФИЗ?
Да, ходих на уроци при проф. Асен Селимски в Нов български университет. Кандидатствах в НАТФИЗ и ме приеха Музикален театър. Предпочетох държавната поръчка, защото на другото място беше много скъпо за мен тогава. Изкарах НАТФИЗ в класа на Надежда Сейкова и Румен Цонев, но завърших след това магистратура Оперно пеене в НБУ. Това е моят път „My Way", както се пее в една велика песен.
Тоест, винаги те е влечало към музиката, а не към театъра?
Ами да, аз с музика започнах да изкарвам пари още, когато бях в НАТФИЗ. Тогава бях част от Хора на операта, имахме много турнета. Пътувах навсякъде по света и изкарвах пари. Актьорството изисква много отдаденост и зависиш много от взаимоотношенията с другите хора. Пиеса не се прави с един човек. Репетира са много, иска се отдаденост, а насреща няма пари. Дори и да достигнеш най-високото ниво, можеш да се развиваш само в пределите на България, а ние имаме страхотни актьори, които са отдали цялата си душа на това нещо. Радвам им се много. Знам какво им коства.
Спомена взаимодействие. Ти си част от група. От кога сте заедно и как се събрахте?
Вече 5 години сме заедно. Събрахме се с кастинг. По Великден ще направим промоция на първия ни диск. Всички песни в него са ясни. Някои вече са готови.
Защо чак на петата година на „Уникалните гласове" издавате албум?
Аз бих го издал и по-рано, но колегите искат да е по-изпипано, все не са доволни, за да стане по-добро и явно сега му е дошло времето.
А вярно ли е, че сте давали награда ако някои покаже запис от ваше участие, в което пеете на плейбек?
Да, вярно е. Ние нямахме никакъв студиен запис. 2000 евро награда давахме, но сега като излезе дискът, наградата няма да е актуална. Наша политика беше само на живо да се пее, но други хора са правили интрига от това, че нямаме нито един диск, а всъщност най-лесното е да влезем в студио и да запише един албум. Даже непрекъснато по участия правим така, че да се разбере, че пеем на живо. Има хора, които не вярват и взимат микрофона, за да се уверят. Даже се обзалагат един с друг. Резултатът винаги е един и също – тези, които са казали, че е на живо – печелят.
Участията ви са на най-различни места. Къде се чувстваш най-уютно?
Навсякъде се чувствам уютно. Чувствам се уютно като чувствам публиката, защото зависи от нея, а не от залата.
Къде публиката ви приема по-добре и има ли разлика в отношението?
Слава богу навсякъде ни приемат добре. В Германия ходихме наскоро. Навсякъде ни приемат с душа и сърце. Радват ни се много и е много приятно това взаимодействие между публиката и нас. Дори в Зала 1 на НДК, където публиката е далеч от нас, пак има взаимодействие, което мен ме прави щастлив.
Има ли сравнения между вас и световни звезди като Il Divo?
Да. Много пъти ни казват: Вие какво имитирате – Тримата тенори или Il Divo? Ние по-скоро сме нещо средно, в което има и от двете, защото Il Divo са далеч от Тримата тенори. Ние пеем песни от всички стилове. Например Il Divo и Тримата тенори не пеят рокендрол или руски песни, а ние пеем.
А след като имате толкова голям репертоар, какво не достига на българските изпълнители да се конкурират със световните звезди?
Няма как да се конкурираме. Просто е немислимо. Там има огромен пиар, огромни инвестиции и огромна подкрепа от всички. Това в България го няма. Няма кой да те подкрепи, а какво остава да отидеш там. Много е трудно да работиш на такова високо ниво. Това е тема на много дълъг разговор.
В тази връзка се сещам, че имаме уникални таланти, които са признати навсякъде, а тук са малко популярни. Пример за това е Светла Василева, която е от Добрич.
Със Светла Василева съм пял, докато бях в Хора на операта на един фестивал в Сантандер. Тя пя с голямата световна звезда Роберто Аланя, а никой не я знае тук, а беше още през далечната 2001г. Тя от тогава е по световните сцени. Тя е наред със световните звезди. Тя е жената. По принцип има повече жени и при тях конкуренцията е по-голяма, така че шапки долу! Тя е имала шанс да работи с най-големите импресарски къщи в света, но това е съчетано с огромните й качества.
Вижда ли се развитие на оперното изкуство в България, или трябва да се случва както вие го правите – да пеете класическа музика, съчетавайки я с шлагери, руска музика и т.н.?
Ще ти отговоря така – ако дойде Светла Василева, ако дойде Орлин Анастасов, тогава операта ще има бъдеще в България, ще има бъдеще навсякъде. Когато нещо е направено качествено, то има бъдеще. Класическата музика трябва да бъде направена перфектно, за да те завладее и наистина да я харесаш. Трябва всичко да е перфектно, за да искат хората да гледат опера. В класическата музика всичко трябва да е изпипано докрай. Тя се прави много трудно, с много пари, а в България има само желание.

Коментирайте
Подобни новини
Татяна Гичева, ЕВРОПА ДИРЕКТНО: Ще продължим да насърчаваме активното участие на гражданите в процесите на ЕС
Татяна Гичева, ЕВРОПА ДИРЕКТНО: Ще продължим да насърчаваме активното участие на гражданите в процесите на ЕС
Журналист от Балчик събра в книги своите български и английски интервюта
Журналист от Балчик събра в книги своите български и английски интервюта
Маестра Константина Петкова: Вида Димитрова ми казваше: „Ти, си звука на града!“
Маестра Константина Петкова: Вида Димитрова ми казваше: „Ти, си звука на града!“
Художникът Тодор Балев: Главният счетоводител на ТКЗС-то откри таланта ми
Художникът Тодор Балев: Главният счетоводител на ТКЗС-то откри таланта ми



Яндекс.Метрика