„Ирландецът“ – последният филм в кариерата на великия Мартин Скорсезе, е един големите кино шедьоври на годината със своите 10 номинации за Оскар. Една от тях бе за специални ефекти. Любопитното е, че в екипа, работил върху дигиталните ефекти, има 7 българи, като петима от тях са от Добрич – Иван Грозев, Георги Атанасов, Петко Петков, Ивайло Андонов и Ивелин Иванов. Добруджанското участие включва и Камелия Димитрова от Силистра, а другата българка е Гергана Александрова от София. (На долната снимка - българското участие в "Ирландецът")
„Да работя по филм на Скорсезе е удоволствие, въодушевление и изключителна възможност в живота“, сподели Иван Грозев в интервю за радио „Добруджа“. Неговата задача е била свързана с героя на Робърт Де Ниро, който е трябвало да изглежда на определена възраст – както подмладен, така и състарен в края на филма. Работата е била в продължение на два месеца в студио в Дъблин, Ирландия. Особено трудоемка е била една сцена, в която Робърт Де Ниро е сниман в близък план. В нея великият актьор е трябвало да изглежда като 45-годишен.
Иван Грозев е роден в Добрич, учил е в училище „Св. Климент Охридски“ и в ПМГ „Иван Вазов“. Първите му стъпки във визуалните изкуства са като стажант в местната телевизия „Ти Ви Ес“, където добива първоначална представа за монтаж и осветление. Понастоящем работи в София в студио за визуални ефекти „Cinemotion“.
Визитката му включва над 70 филмови и телевизионни продукции. Работил е по дигиталните ефекти на хитове като „Спектър“ – 24-ата лента от поредицата за Джеймс Бонд, „Фантастични животни и къде да ги намерим“, „Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще“, „Хищници в мрака“ на Том Форд, сериали за HBO, FOX и Netflix, като „Патрик Мелроуз“, „Война на световете“ и „Блек Мирър“. Има награда „Еми“ за визуални ефекти за сериала „The Alienist“, като сред наградените е и друг добричлия – Петко Петков.
И макар да работи върху ефектите в киното, Иван Грозев споделя, че гледа филми като „Отмъстителите“ от професионален интерес, но предпочита класики, със сериозно съдържание и по-дълбока история, като „Апокалипсис сега“ и „Шофьор на такси“ – един от ранните филми именно на Мартин Скорсезе.
„Да работя по филм на Скорсезе е удоволствие, въодушевление и изключителна възможност в живота“, сподели Иван Грозев в интервю за радио „Добруджа“. Неговата задача е била свързана с героя на Робърт Де Ниро, който е трябвало да изглежда на определена възраст – както подмладен, така и състарен в края на филма. Работата е била в продължение на два месеца в студио в Дъблин, Ирландия. Особено трудоемка е била една сцена, в която Робърт Де Ниро е сниман в близък план. В нея великият актьор е трябвало да изглежда като 45-годишен.
Иван Грозев е роден в Добрич, учил е в училище „Св. Климент Охридски“ и в ПМГ „Иван Вазов“. Първите му стъпки във визуалните изкуства са като стажант в местната телевизия „Ти Ви Ес“, където добива първоначална представа за монтаж и осветление. Понастоящем работи в София в студио за визуални ефекти „Cinemotion“.
Визитката му включва над 70 филмови и телевизионни продукции. Работил е по дигиталните ефекти на хитове като „Спектър“ – 24-ата лента от поредицата за Джеймс Бонд, „Фантастични животни и къде да ги намерим“, „Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще“, „Хищници в мрака“ на Том Форд, сериали за HBO, FOX и Netflix, като „Патрик Мелроуз“, „Война на световете“ и „Блек Мирър“. Има награда „Еми“ за визуални ефекти за сериала „The Alienist“, като сред наградените е и друг добричлия – Петко Петков.
И макар да работи върху ефектите в киното, Иван Грозев споделя, че гледа филми като „Отмъстителите“ от професионален интерес, но предпочита класики, със сериозно съдържание и по-дълбока история, като „Апокалипсис сега“ и „Шофьор на такси“ – един от ранните филми именно на Мартин Скорсезе.