На 20 ноември (сряда) в Огледална зала „Нели Божкова“ от 18,30 часа заповядайте на концерт, в който маестро Арто Чифчиян е подготвил програма със солист – пианист Пиетро Масса.
„Пиетро Масса притежава тип музикална чувствителност, която по природа предпочита интимността и се стреми да открие най-дълбокия поетичен смисъл, съдържащ се в партитурата“. Патриция Фериалди (Il Piccolo)
Пианистът Пиетро Масса е роден през 1973 г. в Милано (Италия). Завършва обучението си в Париж при Алдо Чиколини. Учи композиция в родния си град при Данило Лоренцини, Аделчи Амизано и Бруно Бетинели. След като завършва класическа филология в университета, Масса получава докторска степен по музикология от Берлинския свободен университет. От 1999 г. живее в Берлин. Оттам тръгва и международната му кариера като солист. Пиетро Масса изнася концерти по целия свят, в много европейски страни, както и в САЩ, Уругвай, Бразилия, Казахстан, Япония, Турция и Украйна. В областта на камерната музика той работи с музиканти от Staatskapelle Berlin, със Струнния квартет на Рахманинов (Русия), със Струнния квартет Lamy (Япония) и с Quartetto di Venezia (Италия). Особено се интересува от италианския клавирен репертоар от 19-ти и 20-ти век. След интензивно проучване на архива той преоткрива отдавна изгубената партитура на 2-ри концерт за пиано във фа мажор оп. 92 от Марио Кастелнуово-Тедеско във Филаделфия. Първото европейско изпълнение на произведението се състои с него като солист през септември 2009 г. с Берлинския симфоничен оркестър в Голямата зала на Берлинската филхармония. Capriccio Vienna издава CD като световна премиера. След издаването на неговия запис на живо на 3-тия концерт за пиано на Сергей Рахманинов (Genuin Classics, 2007), Пиетро Масса, заедно с Нойбранденбургската филхармония, издават Концерта за пиано, оркестър и мъжки хор от Феручо Бузони на CD в края на 2008 г. и получават Награда на критиката „Hessischer Rundfunk 2009. След този успех започва дългото му сътрудничество с диригента Стефан Малзев. Малко по-късно запис на 2-ри концерт за пиано на Джузепе Мартучи (Crystal Classics, 2011) постига небивал успех. Репертоарът на Пиетро Масса с оркестър включва над 27 концерти за пиано, изпълнявани по целия свят с диригенти като Кристоф-Матиас Мюлер (Швейцария), Отмар Мага (Чехия), Феликс Караско (Мексико), Ендер Сакпинар (Турция), Виталий Куценко (Украйна) и Абзал Мухитдинов (Казахстан). Пиетро Масса редовно се изявява като с клавирни рецитали в Берлин (Philharmonie and Konzerthaus), Хамбург (Laeiszhalle), Мюнхен (Gasteig), Дюселдорф (Tonhalle и Robert Schumann Hall), Нюрнберг (Meistersingerhalle) и Щутгарт (Liederhalle).
В програмата ще прозвучи Адажио на Красимир Кюркчийски, композитор известен с майсторските обработки на български фолклор, които вплита в редица свои хорови и инструментални творби. Носител е на Голямата награда на конкурса за композиция „Парижки музикални седмици“ (1966) и други престижни отличия. Негови са оперите „Юла“ и „A votre sante“ (Наследството), балета „Козият рог“, Вариации върху тема от Хендел, Концерт за пиано №1, множество концерти за оркестър, камерна музика, хорови песни, театрална и филмова музика. Избраното Адажио за струнен оркестър изразява тревожността и сложната вътрешна драма на съвременния човек и завършва в духа на омиротворението.
Известната Сюита в старинен стил на Алфред Шнитке е създадена първоначално за цигулка и пиано. Впоследствие тя е аранжирана за различни инструменти и камерни формации. Като един от най-изпълняваните композитори на 20-ти век, Шнитке е известен с полистилистичната си техника, където смесва по един оригинален и органичен маниер барокова, класическа и модерна музика.
Моцартовият Концерт за пиано и оркестър № 24, до минор, К49 е написан през зимата на 1785-1786 г. Той е в три части - Алегро, Ларгето и Алегрето. Първата част е написана в традиционното сонатно алегро и има най-дългото въведение от всички негови инструментални концерти. Сонатното алегро се състои от експозиция с две контрастиращи теми, заключение на експозицията, разработка - това е централния дял на първата част и реприза. Втората част е Ларгето с възхитителна по своята простота и прелест тема. Третата част представлява тема с осем вариации и кода. Любопитно е, че Бетховен старателно е изучавал този концерт преди да напише своя Трети концерт за пиано и оркестър.
Програма:
Красимир Кюркчийски – Адажио
Алфред Шнитке – Сюита в старинен стил
Волфганг Амадеус Моцарт – Концерт за пиано и оркестър № 24, солист Пиетро Масса
Билети на касата на Концертна зала „Добрич“
понеделник – четвъртък, 10.00 – 17.30 ч., тел. 0899560602
Цена 10 лв., за пенсионери и учащи 5 лв.
„Пиетро Масса притежава тип музикална чувствителност, която по природа предпочита интимността и се стреми да открие най-дълбокия поетичен смисъл, съдържащ се в партитурата“. Патриция Фериалди (Il Piccolo)
Пианистът Пиетро Масса е роден през 1973 г. в Милано (Италия). Завършва обучението си в Париж при Алдо Чиколини. Учи композиция в родния си град при Данило Лоренцини, Аделчи Амизано и Бруно Бетинели. След като завършва класическа филология в университета, Масса получава докторска степен по музикология от Берлинския свободен университет. От 1999 г. живее в Берлин. Оттам тръгва и международната му кариера като солист. Пиетро Масса изнася концерти по целия свят, в много европейски страни, както и в САЩ, Уругвай, Бразилия, Казахстан, Япония, Турция и Украйна. В областта на камерната музика той работи с музиканти от Staatskapelle Berlin, със Струнния квартет на Рахманинов (Русия), със Струнния квартет Lamy (Япония) и с Quartetto di Venezia (Италия). Особено се интересува от италианския клавирен репертоар от 19-ти и 20-ти век. След интензивно проучване на архива той преоткрива отдавна изгубената партитура на 2-ри концерт за пиано във фа мажор оп. 92 от Марио Кастелнуово-Тедеско във Филаделфия. Първото европейско изпълнение на произведението се състои с него като солист през септември 2009 г. с Берлинския симфоничен оркестър в Голямата зала на Берлинската филхармония. Capriccio Vienna издава CD като световна премиера. След издаването на неговия запис на живо на 3-тия концерт за пиано на Сергей Рахманинов (Genuin Classics, 2007), Пиетро Масса, заедно с Нойбранденбургската филхармония, издават Концерта за пиано, оркестър и мъжки хор от Феручо Бузони на CD в края на 2008 г. и получават Награда на критиката „Hessischer Rundfunk 2009. След този успех започва дългото му сътрудничество с диригента Стефан Малзев. Малко по-късно запис на 2-ри концерт за пиано на Джузепе Мартучи (Crystal Classics, 2011) постига небивал успех. Репертоарът на Пиетро Масса с оркестър включва над 27 концерти за пиано, изпълнявани по целия свят с диригенти като Кристоф-Матиас Мюлер (Швейцария), Отмар Мага (Чехия), Феликс Караско (Мексико), Ендер Сакпинар (Турция), Виталий Куценко (Украйна) и Абзал Мухитдинов (Казахстан). Пиетро Масса редовно се изявява като с клавирни рецитали в Берлин (Philharmonie and Konzerthaus), Хамбург (Laeiszhalle), Мюнхен (Gasteig), Дюселдорф (Tonhalle и Robert Schumann Hall), Нюрнберг (Meistersingerhalle) и Щутгарт (Liederhalle).
В програмата ще прозвучи Адажио на Красимир Кюркчийски, композитор известен с майсторските обработки на български фолклор, които вплита в редица свои хорови и инструментални творби. Носител е на Голямата награда на конкурса за композиция „Парижки музикални седмици“ (1966) и други престижни отличия. Негови са оперите „Юла“ и „A votre sante“ (Наследството), балета „Козият рог“, Вариации върху тема от Хендел, Концерт за пиано №1, множество концерти за оркестър, камерна музика, хорови песни, театрална и филмова музика. Избраното Адажио за струнен оркестър изразява тревожността и сложната вътрешна драма на съвременния човек и завършва в духа на омиротворението.
Известната Сюита в старинен стил на Алфред Шнитке е създадена първоначално за цигулка и пиано. Впоследствие тя е аранжирана за различни инструменти и камерни формации. Като един от най-изпълняваните композитори на 20-ти век, Шнитке е известен с полистилистичната си техника, където смесва по един оригинален и органичен маниер барокова, класическа и модерна музика.
Моцартовият Концерт за пиано и оркестър № 24, до минор, К49 е написан през зимата на 1785-1786 г. Той е в три части - Алегро, Ларгето и Алегрето. Първата част е написана в традиционното сонатно алегро и има най-дългото въведение от всички негови инструментални концерти. Сонатното алегро се състои от експозиция с две контрастиращи теми, заключение на експозицията, разработка - това е централния дял на първата част и реприза. Втората част е Ларгето с възхитителна по своята простота и прелест тема. Третата част представлява тема с осем вариации и кода. Любопитно е, че Бетховен старателно е изучавал този концерт преди да напише своя Трети концерт за пиано и оркестър.
Програма:
Красимир Кюркчийски – Адажио
Алфред Шнитке – Сюита в старинен стил
Волфганг Амадеус Моцарт – Концерт за пиано и оркестър № 24, солист Пиетро Масса
Билети на касата на Концертна зала „Добрич“
понеделник – четвъртък, 10.00 – 17.30 ч., тел. 0899560602
Цена 10 лв., за пенсионери и учащи 5 лв.
Източник:Община ДОБРИЧ