Начало >Добруджа >Общество

Минималната работна заплата става 460 лв.

01.01.2017 г. 10:18:55 ч.
/
Минималната работна заплата става 460 лв.
От януари тази година размерът на минималната работна заплата става 460 лева. Това стана ясно в края на миналата година след заседание на Министерски съвет.  С увеличението, което е 9,5% спрямо размера й през миналата година година, "ще се мотивират търсещите работа". 
Освен това ще се гарантира по-добро задоволяване на потребностите на наетите на минимална работна заплата и техните семейства, се казва още в решението. Според информацията за повишаването е способствал икономическият растеж, както и устойчивите темпове на БВП.
Също така минималната ставка за един час работа ще бъде 2,77 лв. С друго постановление правителството пък определи и нов размер на линията на бедност за страната. Тя вече е 314 лв., което е с 14 лв. повече.  Линията на бедност се определя на база на методика, утвърдена от МС. Показателят се изчислява в зависимост от данните в изследването "Наблюдение на домакинските бюджети", което се прави ежегодно от родната Статистика.  Линията на бедност се използва като параметър при формирането на социалната политика за доходите.
Снимка:webnews.bg
Източник:News.bg

Коментирайте
Подобни новини
Три сребърни медала за ученици от ПГТ „Пейо К. Яворов“ от международния фестивал PAGUR VARNA 2026
Три сребърни медала за ученици от ПГТ „Пейо К. Яворов“ от международния фестивал PAGUR VARNA 2026
ЧОУ „Мария Монтесори“ с първо място на кулинарния фестивал „Гозбите на Добруджа“ в Сребърна
ЧОУ „Мария Монтесори“ с първо място на кулинарния фестивал „Гозбите на Добруджа“ в Сребърна
Топла неделя - 11 октомври
Топла неделя - 11 октомври
18 изби се представят в изложението “Алея на виното“ в Добрич (ВИДЕО)
18 изби се представят в изложението “Алея на виното“ в Добрич (ВИДЕО)



Яндекс.Метрика